19 iulie 2016

De câte ori ați văzut reclame pentru „ultima nebunie” în materie de fitness? Fie că este vorba de antrenament fitness antigravitațional, curse cu obstacole sau exerciții pe trambulină, pare că lista cu noi tipuri de antrenamente care te mențin în formă nu se termină niciodată. Totuși, în realitate, câte dintre acestea vor funcționa dacă te confrunți cu simptomul fibromului uterin?

Ca sunt limitele exercițiilor pentru persoanele cu fibrom uterin?

Câteva dintre simptomele fibromului uterin includ sângerări abundente, durere, disconfort în zona pelviană și oboseală. Cât de eficient și plăcut va fi programul tău de fitness, dacă va trebui să îl întrerupi pentru o săptămână sau o lună (sau chiar mai mult)?

Prima regulă a oricărui program de exerciții este faptul că trebuie sa îți placă, altfel nu te vei ține de el. Ce ai nevoie este un exercițiu destul de blând, care să nu îți cauzeze mai multă durere, așadar, sporturile cu impact puternic sau antrenamentele pentru întărirea rezistenței vor fi foarte incomode pentru majoritatea pacienților, chiar și înotul devine o sarcină aproape imposibilă atunci când te confrunți cu sângerări abundente.

Ce pot face?

Multe femei consideră tehnicile yoga și pilates de ajutor pentru că sunt blânde, iar unele posturi pot lucra zona abdominală fără apariția durerii. În plus, nu uita de mersul pe jos. Este gratuit, poți merge la tine acasă și poți sta afară, la aer curat în orice sezon.

Deci, pot să mă reîntorc vreodată la la exercițiile intensive?

Dacă vrei să îți mărești tipurile de exerciții, trebuie să te confrunți cu simptomele fibromului uterin. Vorbește cu doctorul tău despre toate variantele posibile care iți permit să îți gestionezi simptomele. Acesta este primul pas; ce-l de-al doilea este să te întrebi dacă ești suficient de îndrăzneață ca să încerci antrenamentul de fitness antigravitațional.

1Povara fibromului uterin pentru femeile Afro-Americane: Rezultatele unui sondaj național Elizabeth A. Stewart, Wanda K. Nicholson, Linda Bradley, and Bijan J. Borah. Journal of Women’s Health. October 2013, 22(10): 807-816. doi:10.1089/jwh.2013.4334.

2Sursa: www.mayoclinic.org/diseases-conditions/uterine-fibroids/basics/definition/con-20037901